Treceți la conținutul principal

Utilizarea in actul educational a tehnologiilor asistive

              Așa cum este definit în legea federală și de stat, dispozitiv de tehnologie de asistare înseamnă orice element, piesă de echipament, sau un sistem de produs, modificate sau personalizate, care este utilizat pentru a crește, menține sau a îmbunătăți capacitățile funcționale ale copiilor cu dizabilități. Dispozitive de tehnologie de asistență variază de la un comutator simplu pentru un copil cu anumite limitări fizice la un dispozitiv sofisticat de comunicare pentru un copil cu insuficiență vorbire severă. Tehnologia de asistență oferă o metodă de a ocoli sau de a compensa problemele de comunicare, provocări fizice și / sau dificultățile de învățare și este considerat atunci când un student nu poate participa în mod eficient la curriculum.
            Tehnologiile de asistență oferă soluții creative care să permită studenților cu handicap să fie mai independenti și mai productivi. Aceste instrumente pot ajuta, de asemenea, elevii cu dizabilități să participe mai deplin atât în ​​activitățile academice și sociale într-o școală.

           Dispozitive tehnologiece de asistență pot fi grupate în trei categorii: low-tech, mid-tech și high-tech. Dispozitivele low-tech sunt de obicei ușor de utilizat, au un cost redus, disponibile pe scară largă, și implică puțina formare pentru utilizare. Dispozitivele Mid-tech sunt oarecum mai complexe, care necesită adesea o baterie. Dispozitivele de înaltă tehnologie tind să fie mai costisitoare și necesită în mod frecvent formare.
         Multe aplicații software comune pot fi utile pentru elevii cu dizabilități. De exemplu, cele mai multe aplicații permit utilizatorului să modifice dimensiunea și culoarea textului, care poate fi util pentru un elev cu deficiențe de vedere. De asemenea, multe aplicatii de procesare de text oferă o caracteristică de text-to-speech, care este util pentru studenții cu o varietate de handicapuri. În plus, cele mai multe sisteme de operare pe calculator au caracteristici de accesibilitate, de exemplu, permițând utilizatorului pentru a mări ecranul, modifica dimensiunea icoanelor, și ajustarea modului în care mouse-ul și tastatura reacționeza.
     Tehnologiile de asistare permit dezvoltarea, intelegerea eficienta a continutului de invatat si facilitarea procesului de integrare a copiiilor cu deficiente. Utilizarea acestora permite marirea nivelului de independenta, posibilitatea de a participa activ la nivel social si fructificarea potentialului de invatare.







Bibliografie:
https://www.medfordpublicschools.org/ accesat in data de 11.04.2017



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tehnologii asistive pentru nevazatori

              Termenul de tehnologii asistive se referă la serviciile şi echipamentele utilizate de către persoanele cu dizabilităţi, pentru a compensa limitele impuse de dizabilitate şi pentru a întări şi accentua performanţele în 66 Marian Pădure învăţare, comunicare, independenţă, mobilitate şi de a avea un control mai mare asupra mediului, (Assistive Technology Act, 1991, 2004), iar termenul de tehnologii de acces (TA) se referă la echipamentele hardware şi aplicaţiile software, cu ajutorul cărora o persoană cu deficienţă, în cazul nostru, deficienţă de vedere, poate utiliza Tehnologia Informaţională şi de Comunicare (TIC), respectiv computer-ul, cu tot ceea ce ţine de acesta, inclusiv internet-ul şi serviciile de comunicare aferente acestuia (CATA, 2004). Caracteristicile TA sunt următoarele:  • facilitează persoanei cu deficienţă de vedere accesul la informaţia la care anterior nu avea acces independent;    • permite formarea de noi abilităţi de natură să faciliteze i

Evolutia tehnologiei si procesul educational

    Cel mai important rol în influenţarea vieţii contemporane îl deţine astăzi, incontestabil, tehnologia. Puterea mediului tehnologic a devenit atât de evidentă, încât oamenii resimt cu toţii o presiune strivitoare în existenţa cotidiană din partea unui sistem integrator. În urmă cu caţiva zeci de ani educaţia primită în şcoală putea să fie, în cele mai multe cazuri,    suficientă pentru întreaga viaţa a unui individ, astăzi situaţia schimbându-se dramatic.                 Educaţia omului modern trebuie să depăşească stadiul de educaţie orientată pe nivel (limitată ca număr de cursanţi şi perioadă de timp) şi să se orienteze către o educaţie continuă, capabilă să îl pregatească pe individ oriunde      s-ar afla şi nelimitat în timp.                  Nu demult, calculatorul era un obiect rar şi exotic, fiind considerat un lux la care mulţi oameni din România nici nu îndrăzneau să viseze şi spuneau că este ceva inutil pentru omenire, o pierdere de timp.                   Însă anii a