În urmă cu caţiva zeci de ani educaţia primită în şcoală putea să fie, în cele mai multe cazuri, suficientă pentru întreaga viaţa a unui individ, astăzi situaţia schimbându-se dramatic. Educaţia omului modern trebuie să depăşească stadiul de educaţie orientată pe nivel (limitată ca număr de cursanţi şi perioadă de timp) şi să se orienteze către o educaţie continuă, capabilă să îl pregatească pe individ oriunde s-ar afla şi nelimitat în timp. Nu demult, calculatorul era un obiect rar şi exotic, fiind considerat un lux la care mulţi oameni din România nici nu îndrăzneau să viseze şi spuneau că este ceva inutil pentru omenire, o pierdere de timp. Însă anii au trecut, iar mentalităţile românilor au fost schimbate, în prezent lucrurile stând într-o altă lumină, de data aceasta favorabilă tehnologiei.
Avantajele tehnologiei in cadrul procesului educational:
- Stimularea capacităţii de învăţare inovatoare, adaptabilă la condiţii de
- schimbare socială rapidă;
- Creşterea randamentului însuşirii coerente a cunoştinţelor prin aprecierea
- imediată a răspunsurilor elevilor;
- Întarirea motivaţiei elevilor în procesul de învăţare;
- Instalarea climatului de autodepăşire, competitivitate;
- Dezvoltarea culturii vizuale;
- Conştientizarea faptului că noţiunile învăţate îşi vor găsi ulterior utilitatea;
- Facilităţi de prelucrare rapidă a datelor, de efectuare a calculelor, de afişare a rezultatelor, de realizare de grafice, de tabele;
- Introducerea unui stil cognitiv, eficient, a unui stil de muncă independentă;
- Asigură alegerea şi folosirea strategiilor adecvate pentru rezolvarea
- diverselor aplicaţii;
- Asigurarea unui feed-back permanent, profesorul având posibilitatea de a
- reproiecta activitatea în funcţie de secvenţa anterioara;
- Dezvoltă gândirea astfel încât pornind de la o modalitate generală de
- rezolvare a unei probleme elevul îşi găseşte singur răspunsul pentru o
- problemă concretă;
- Stimularea gândirii logice şi a imaginaţiei;
- Metode pedagogice diverse;
- Perspectiva relaţională este îmbunătăţită prin stabilirea unei relaţii umane şi sociale între educat şi educator.
Insa pot fi enumerate si cateva dezavantaje:
- Folosirea în exces a calculatorului poate duce la pierderea abilităţilor practice, de calcul si de investigare a realităţii;
- Individualizarea excesivă a învăţării duce la negarea dialogului profesor – elev;
- Utilizarea la întâmplare a calculatorului, fără un scop precis în timpul orelor poate provoca plictiseala, monotonie;
- Costurile ridicate ale tehnologiei de ultimă oră ceea ce constituie un impediment pentru o bună parte a populaţiei României şi este accesibilă persoanelor cu o situaţie financiară bună.
sursa:http://www.elearning.ro
Comentarii
Trimiteți un comentariu