Treceți la conținutul principal

Utilizarea noilor tehnologii in cadrul orelor de curs in viitor


         De-a lungul timpului tehnologia a dobandit un loc mai important in viata omului, fie ca dorim sa realizam o sarcina pentru scoala sau job,sa ne relaxam sau suntem in cautarea unor noi informatii majoritatea dintre noi apelam la aceasta. Saltul impresionant realizat in lumea tehnologiei, progresul incredibil nu trebuie ignorat, ci integrat in mai multe sectoare ale vietii, precum sanatatea si educatia. Sistemul educational trebuie sa beneficieze de o schimbare atat la nivel de mentalitate al celor care slujesc in acest scop, cat si din punct de vedere al metodelor didactice aplicate, materialelor si instrumentelor. Noua generatie este acomodata cu existenta tehnologiei, copiii inca de la varste fragede fac cunostinta cu tableta, laptopul sau telefonul mobil. Aceasta situatie poate fi privita din diverse unghiuri, iar modul in care este abordata fiecare perspectiva ne conduce uneori catre opinii contradictorii, lumea contemporana este impartita in doua tabere: cei care aproba necesitatea tehnologiei si la pol opus cei care manifesta o doza de sceptism.




        Din punctul meu de vedere, trebuie mentinut unu echilibru intre comunicare, interactiunea sociala si utilizarea  dispozitivelor. Educatia trebuie sa fie un proces intervactiv, adaptat cerintelor individuale, iar feedback-ul sa fie rapid, sa se identifice punctele cheie unde se poate dezvolta potentialul copilului, inclinatiile acestuia, dar si punctele slabe acolo unde trebuie sa se revina, iar informatiile sa fie in mod corect asimilate.
        In opinia mea, o clasa a viitorului reprezinta cadrul optim in care un copil poate sa experimenteze, sa inteleaga concepte noi, dezvoltarea armonioasa sa se efectueze pe mai multe paliere cum ar fi cel cognitiv si emotional. Notele reprezinta o eticheta, copiii sunt competitivi in raport cu performantele celorlalti si in goana absurda( complet justificata pentru anumiti parinti) acestia ignora propriile realizari, o clasa a viitorului trebuie sa formeze oameni apti pentru cariera pe care si-o vor alege, implicati si entuziasti.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tehnologii asistive pentru nevazatori

              Termenul de tehnologii asistive se referă la serviciile şi echipamentele utilizate de către persoanele cu dizabilităţi, pentru a compensa limitele impuse de dizabilitate şi pentru a întări şi accentua performanţele în 66 Marian Pădure învăţare, comunicare, independenţă, mobilitate şi de a avea un control mai mare asupra mediului, (Assistive Technology Act, 1991, 2004), iar termenul de tehnologii de acces (TA) se referă la echipamentele hardware şi aplicaţiile software, cu ajutorul cărora o persoană cu deficienţă, în cazul nostru, deficienţă de vedere, poate utiliza Tehnologia Informaţională şi de Comunicare (TIC), respectiv computer-ul, cu tot ceea ce ţine de acesta, inclusiv internet-ul şi serviciile de comunicare aferente acestuia (CATA, 2004). Caracteristicile TA sunt următoarele:  • facilitează persoanei cu deficienţă de vedere accesul la informaţia la care anterior nu avea acces independent;    • permite formarea de noi abilităţi de natură să faciliteze i

Utilizarea in actul educational a tehnologiilor asistive

              Așa cum este definit în legea federală și de stat, dispozitiv de tehnologie de asistare înseamnă orice element, piesă de echipament, sau un sistem de produs, modificate sau personalizate, care este utilizat pentru a crește, menține sau a îmbunătăți capacitățile funcționale ale copiilor cu dizabilități. Dispozitive de tehnologie de asistență variază de la un comutator simplu pentru un copil cu anumite limitări fizice la un dispozitiv sofisticat de comunicare pentru un copil cu insuficiență vorbire severă. Tehnologia de asistență oferă o metodă de a ocoli sau de a compensa problemele de comunicare, provocări fizice și / sau dificultățile de învățare și este considerat atunci când un student nu poate participa în mod eficient la curriculum.             Tehnologiile de asistență oferă soluții creative care să permită studenților cu handicap să fie mai independenti și mai productivi. Aceste instrumente pot ajuta, de asemenea, elevii cu dizabilități să participe mai deplin atâ

Evolutia tehnologiei si procesul educational

    Cel mai important rol în influenţarea vieţii contemporane îl deţine astăzi, incontestabil, tehnologia. Puterea mediului tehnologic a devenit atât de evidentă, încât oamenii resimt cu toţii o presiune strivitoare în existenţa cotidiană din partea unui sistem integrator. În urmă cu caţiva zeci de ani educaţia primită în şcoală putea să fie, în cele mai multe cazuri,    suficientă pentru întreaga viaţa a unui individ, astăzi situaţia schimbându-se dramatic.                 Educaţia omului modern trebuie să depăşească stadiul de educaţie orientată pe nivel (limitată ca număr de cursanţi şi perioadă de timp) şi să se orienteze către o educaţie continuă, capabilă să îl pregatească pe individ oriunde      s-ar afla şi nelimitat în timp.                  Nu demult, calculatorul era un obiect rar şi exotic, fiind considerat un lux la care mulţi oameni din România nici nu îndrăzneau să viseze şi spuneau că este ceva inutil pentru omenire, o pierdere de timp.                   Însă anii a