Treceți la conținutul principal

Influențează tehnologia modul în care noi gândim?


      Se pare că da. Un studiu apărut în 2011 în prestigioasa revistă Science arată că, datorită accesibilității crescute a informației prin intermediul motoarelor de căutare (Google), ne este mai greu să ne amintim o informație, însă ne este mult mai ușor să ne amintim unde o putem găsi. Până la urmă și aceasta poate fi o dovadă pentru flexibilitatea creierului. În loc să fie supraîncărcat cu informații, el păstrează resurse pentru a le utiliza în alte scopuri. Așadar, Internetul a devenit un fel de memorie externă în care stocăm informația. Dar poate fi aceasta explicația pentru inversarea efectului Flynn (creșterea performanței la testele de inteligență de-a lungul generațiilor), dat fiind că, în ultima perioadă, în loc ca scorurile la inteligență să crească la generațiile viitoare, apare o pantă descendentă, respectiv acestea scad.Impactul dezvoltării tehnologiei asupra generației tinere este un subiect de actualitate larg dezbătut. Creierul acestora este extrem de maleabil în această perioadă de dezvoltare, fiind susceptibil la experiențele din mediu. De fapt, copiii cresc într-un mediu în care tehnologia înseamnă tot, căutare de informații, prieteni, distracție, comunicare, învățat.         Potrivit unui raport al Comisiei Europene în România aproximativ 69 % dintre copii folosesc săptămânal Internetul în camera lor, iar 79% au un cont pe Facebook. Proporția de copii care știu mai multe despre Internet decât părinții lor este mai mare în România și Danemarca comparativ cu celelalte țări europene. Entuziasmul copiilor atunci când vine vorba de Internet, iPhone, iPad, Facebook, Youtube poate fi pus pe baza întăririlor imediate pe care ei le primesc și a mediului stimulant în care sunt imersați, plin de sunete și culori. Tot mai frecvent se discută de dependență de Internet, de Facebook sau de jocuri online. Dar ce înseamnă această dependență? De fapt apar modificări la nivel de creier, în sistemul procesare a recompenselor. Și în cazul dependenților de tehnologie apar ca și în cazul altor dependențe (de droguri, nicotină, jocuri de noroc) probleme la nivel de dopamină9, un neurotransmițător care atunci când este eliberat creează plăcere.

         Potrivit recomandărilor Asociației Americane a Pediatrilor, copiii sub doi ani ar trebui să nu aibă nicio interacțiune cu mijloacele media, întrucât chiar și 9 minute de vizionare a unor desene animate influențează negativ funcțiile executive la copiii de 4 ani.Unele statistici estimeaza ca:– intre anii 1995 si 2010 vanzarea de telefoane a crescut de la 50 de milioane la 5 miliarde;
– in 2008 erau in functiune in lume in jur de 1 miliard de calculatoare;
– acest numar s-a dublat pana in 2013 si a ajuns la 2 miliarde;
– in 2014 vor fi in jur de 14 miliarde de aparate conectate la internet;
– in 2010 s-a estimat ca au fost trimise un numar de 6.1 trilioane de mesaje text.






Sursa:https://alecsstefan.wordpress.com


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tehnologii asistive pentru nevazatori

              Termenul de tehnologii asistive se referă la serviciile şi echipamentele utilizate de către persoanele cu dizabilităţi, pentru a compensa limitele impuse de dizabilitate şi pentru a întări şi accentua performanţele în 66 Marian Pădure învăţare, comunicare, independenţă, mobilitate şi de a avea un control mai mare asupra mediului, (Assistive Technology Act, 1991, 2004), iar termenul de tehnologii de acces (TA) se referă la echipamentele hardware şi aplicaţiile software, cu ajutorul cărora o persoană cu deficienţă, în cazul nostru, deficienţă de vedere, poate utiliza Tehnologia Informaţională şi de Comunicare (TIC), respectiv computer-ul, cu tot ceea ce ţine de acesta, inclusiv internet-ul şi serviciile de comunicare aferente acestuia (CATA, 2004). Caracteristicile TA sunt următoarele:  • facilitează persoanei cu deficienţă de vedere accesul la informaţia la care anterior nu avea acces independent;    • permite formarea de noi abilităţi de natură să faciliteze i

Utilizarea in actul educational a tehnologiilor asistive

              Așa cum este definit în legea federală și de stat, dispozitiv de tehnologie de asistare înseamnă orice element, piesă de echipament, sau un sistem de produs, modificate sau personalizate, care este utilizat pentru a crește, menține sau a îmbunătăți capacitățile funcționale ale copiilor cu dizabilități. Dispozitive de tehnologie de asistență variază de la un comutator simplu pentru un copil cu anumite limitări fizice la un dispozitiv sofisticat de comunicare pentru un copil cu insuficiență vorbire severă. Tehnologia de asistență oferă o metodă de a ocoli sau de a compensa problemele de comunicare, provocări fizice și / sau dificultățile de învățare și este considerat atunci când un student nu poate participa în mod eficient la curriculum.             Tehnologiile de asistență oferă soluții creative care să permită studenților cu handicap să fie mai independenti și mai productivi. Aceste instrumente pot ajuta, de asemenea, elevii cu dizabilități să participe mai deplin atâ

Evolutia tehnologiei si procesul educational

    Cel mai important rol în influenţarea vieţii contemporane îl deţine astăzi, incontestabil, tehnologia. Puterea mediului tehnologic a devenit atât de evidentă, încât oamenii resimt cu toţii o presiune strivitoare în existenţa cotidiană din partea unui sistem integrator. În urmă cu caţiva zeci de ani educaţia primită în şcoală putea să fie, în cele mai multe cazuri,    suficientă pentru întreaga viaţa a unui individ, astăzi situaţia schimbându-se dramatic.                 Educaţia omului modern trebuie să depăşească stadiul de educaţie orientată pe nivel (limitată ca număr de cursanţi şi perioadă de timp) şi să se orienteze către o educaţie continuă, capabilă să îl pregatească pe individ oriunde      s-ar afla şi nelimitat în timp.                  Nu demult, calculatorul era un obiect rar şi exotic, fiind considerat un lux la care mulţi oameni din România nici nu îndrăzneau să viseze şi spuneau că este ceva inutil pentru omenire, o pierdere de timp.                   Însă anii a