Se pare că da. Un studiu apărut în 2011 în prestigioasa revistă Science arată că, datorită accesibilității crescute a informației prin intermediul motoarelor de căutare (Google), ne este mai greu să ne amintim o informație, însă ne este mult mai ușor să ne amintim unde o putem găsi. Până la urmă și aceasta poate fi o dovadă pentru flexibilitatea creierului. În loc să fie supraîncărcat cu informații, el păstrează resurse pentru a le utiliza în alte scopuri. Așadar, Internetul a devenit un fel de memorie externă în care stocăm informația. Dar poate fi aceasta explicația pentru inversarea efectului Flynn (creșterea performanței la testele de inteligență de-a lungul generațiilor), dat fiind că, în ultima perioadă, în loc ca scorurile la inteligență să crească la generațiile viitoare, apare o pantă descendentă, respectiv acestea scad.Impactul dezvoltării tehnologiei asupra generației tinere este un subiect de actualitate larg dezbătut. Creierul acestora este extrem de maleabil în această perioadă de dezvoltare, fiind susceptibil la experiențele din mediu. De fapt, copiii cresc într-un mediu în care tehnologia înseamnă tot, căutare de informații, prieteni, distracție, comunicare, învățat. Potrivit unui raport al Comisiei Europene în România aproximativ 69 % dintre copii folosesc săptămânal Internetul în camera lor, iar 79% au un cont pe Facebook. Proporția de copii care știu mai multe despre Internet decât părinții lor este mai mare în România și Danemarca comparativ cu celelalte țări europene. Entuziasmul copiilor atunci când vine vorba de Internet, iPhone, iPad, Facebook, Youtube poate fi pus pe baza întăririlor imediate pe care ei le primesc și a mediului stimulant în care sunt imersați, plin de sunete și culori. Tot mai frecvent se discută de dependență de Internet, de Facebook sau de jocuri online. Dar ce înseamnă această dependență? De fapt apar modificări la nivel de creier, în sistemul procesare a recompenselor. Și în cazul dependenților de tehnologie apar ca și în cazul altor dependențe (de droguri, nicotină, jocuri de noroc) probleme la nivel de dopamină9, un neurotransmițător care atunci când este eliberat creează plăcere.
Potrivit recomandărilor Asociației Americane a Pediatrilor, copiii sub doi ani ar trebui să nu aibă nicio interacțiune cu mijloacele media, întrucât chiar și 9 minute de vizionare a unor desene animate influențează negativ funcțiile executive la copiii de 4 ani.Unele statistici estimeaza ca:– intre anii 1995 si 2010 vanzarea de telefoane a crescut de la 50 de milioane la 5 miliarde;
– in 2008 erau in functiune in lume in jur de 1 miliard de calculatoare;
– acest numar s-a dublat pana in 2013 si a ajuns la 2 miliarde;
– in 2014 vor fi in jur de 14 miliarde de aparate conectate la internet;
– in 2010 s-a estimat ca au fost trimise un numar de 6.1 trilioane de mesaje text.
Sursa:https://alecsstefan.wordpress.com
Comentarii
Trimiteți un comentariu